Wat is inmiddels allemaal aangepast?



Inmiddels hebben er een aantal aanpassingen plaatsgevonden welke hieronder zijn weergegeven.


Banden/Velgen:
Standaard heeft de S2 z.g. Design 90 velgen van 16 inch. Toen ik deze S2 echter kocht was zij voorzien van 17 inch Cup III velgen, ook wel Turbovelgen genoemd. De gebruikte banden zijn Michelin Pilot Sport, 225 voor en 255 achter.



Transaxle chip:
Met een mazzeltje kon ik via Ebay in Duitsland tegen een scherpe prijs een tuning-chip van Transaxle op de kop tikken. Bij de (Duitse) Porsche-kenners is de Transaxle-chip een begrip omdat deze chip optimaal op deze auto is afgestemd.


Transaxle chip.

Leistungschip Porsche 944 S2 MJ89

Um die Motorsteuerung eines 944 S2 sportlich zu optimieren, haben wir diesen Leistungschip entwickelt. Neben einer spürbar aggressiveren Leistungsentfaltung konnte die Höchstleistung um ca. 10-12% auf 235 PS gesteigert werden. Für DME Steuergeräte mit der Teilenummer 944.618.124.02.



Audio:
De S2 werd geleverd met een Blaupunkt radio/cd-speler welke echter niet meer naar behoren werkte. Vervolgens had ik een SONY CDX-R3000 radio/CD-speler aangeschaft welke in de Porsche dienst heeft gedaan tot ik mijn dagelijkse auto ging inruilen.


SONY CDX-R3000


In mijn andere auto had ik een SONY MDX-CA790X radio/MD-speler met een 10CD-wisselaar welke werd omgeruild tegen de SONY die in de Porsche zat.
Dus nu kan ik gewoon naar de radio luisteren, MD's luisteren en tevens een keuze maken uit één van de tien CD's welke in de wisselaar die in één van de zijbakken achterin is gemonteerd.


SONY MDX-CA790X


SONY 10 CD-wisselaar gemonteerd op een op maat gemaakte plaat.



Luidsprekers:
Ook waren de standaard luidsprekers aan de beurt, De Blaupunktjes met papieren conussen zijn echt niet meer van deze tijd.
Hiervoor in de plaats zijn in de portieren luidsprekers van het merk Boschmann type G-4632 S geplaatst. Boschmann is een vrij onbekend merk, echter veelal worden ze in het merk Mercedes geplaatst.


BOSCHMANN G-4632 S


Inmiddels zitten de luidsprekers in de portieren er in, het tweede setje in de zijpanelen achter moeten nog worden geplaatst, maar dat is nog een aardig klusje. Wel is inmiddels het geluid een stuk beter geworden.